Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Vilken programvara för elektronisk attest av levfakturor rekommenderas?

Hej
Vi är ett lite bolag (ca 5 anställda) vars redovisning sköts av en extern redovisningsbyrå via Visma Administration 500. För att underlätta attestprocessen tänkte vi implementera ett elektroniskt attestsystem där levfakturorna scannas in och attesteras på distans.

Har hittat följande alternativa leverantörer:
Kontego
Aprrove- it
Billbox
Levdoc

Skulle bli otroligt tacksam för andras erfarenheter och rekommendationer kring någon av ovanstående system eller för all del andra alternativ

Tack på förhand!

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

www.rillion.com

Rillion One (fd Centsoft)

 

Svaret är redigerat av Visma Spcs 220510

Fd medlem
Inte tillämpbar

du kan även kolla på swinx programvaror
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag rekomenderar också , Rillion One (fd Centsoft) funkar kanon för oss.

 

Innehållet är redigerat av Visma Spcs 220510

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har använt Levscan. billigt , bra, lättarbetat samt fantastisk bra support. IT integration Malmö.

Jag tycker det är så bra så de skall , nu ta fram et program som fungerar likadant på kundsidan, vi har 13 olika depåer och idag så postar dom arbetsorder , men med det nya programmet som IT integration nu gör skall man scanna in arbetsordern på varje depå och sen arbetar man med den likadant som med en faktura, sena kan man maila ut fakturan till kund och man får en pdf med fakturan på arbetssedlarna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

DataPartner Helsingborg
Fd medlem
Inte tillämpbar

Levscan är det sämsta som hänt mig och mitt företag (10 anställda utspridda på 3 arbetsplatser) på de 8 år som jag ansvarat för IT. Vi krånglade i nästan två år med fakturor som försvann och support som orsakade mer problem i vårt nätverk än vad de löste. Vi drog på oss betalningspåminnelser och en hel massa extra arbete för att hela tiden reda ut vad som gått fel. Uppgraderingar och nedgraderingar löste inga problem utan att nya tillkom. Vi fick t.ex. starta om vår server flera gånger i veckan (minst 30 min totalt driftstopp på företaget) eftersom Levscan skapade instabilitet i Visma Administration 1000. Ganska snart flyttade vi Visma Administration till annan server (Windows 7) för att kunna göra lite mindre smärtsamma omstarter...

När de sedan hanterade en segdragen konflikt med vår IT-firma (vi hamnade i kläm) genom att under ett år stoppa huvudet i sanden så tröttnade jag till slut och avinstallerade alltihopa. Det var definitivt ett av mina bättre beslut. Sedan dess fungerar Visma Administration klockrent!!

Jag hoppas och tror att Levscan fungerar bättre för andra, men jag är grovt missnöjd med hur de hanterade oss.

Lösningen med Levscan: Fakturascanning hos BGC med tolkning. Fakturorna skickas som pdf (tolkning kom som xml-fil) varje natt till vår SFTP-server. Därifrån hämtade Levscan fakturorna och drog in dem för attest. Vi körde Levscan på en Windows Small Business Server 2003. Mot slutet kördes Visma på en egen maskin (Windows 7 Pro).

Idag har vi kvar fakturascanning, men kör manuell attest. Det passar oss bra då det till slut visade sig att vi behövde scanningen mer än själva attestprogrammet.

/Johan Hellsten