Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

A_ ITchefen
UTFORSKARE

Visma admin 2000 i cloud lösning?

Tidigar har Visma admin 200 varit terminalbaserad och nås endast via fjärrskrivbord om man inte är på kontoret.
Hur ser framtiden ut för Visma?
Nästa gång man byter server om något år så är allt fler lösningar via cloud. Hur ska man då lösa fortsatt användning av Visma admin 2000?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Zedcom har ett samarbete med Visma SPCS att leverera Visma Administration som en molntjänst. Tjänsten heter Visma Administration onDemand.
Daniel Fredholm, Zedcom, www.zedcom.se  
A_ ITchefen
UTFORSKARE

Hej danifr,

Kan inte hitta någon info om det på er web och ännu mindre en demo eller liknande....

Det vi behöver är en fullständig version av Visma admin 2000 med alla delar som finns i standardlösningen, utformad så att den går att använda på lika sätt användbarhetsmässigt. Det är då ett önskemål till Visma att följa med i utvecklingen så att man inte tvingas till andra lösningar inom kort när allt går åt cloud.

MVH Anna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna,

Skicka gärna mig ett mail med dina kontaktuppgifter så kan jag kontakta dig och beskriva hur tjänsten fungerar.

Daniel Fredholm

daniel.fredholm@zedcom.se  

A_ ITchefen
UTFORSKARE

Tack för bra samtal som i korthet ska beskrivas så här eftersom det är fler än jag som funderar.

Visma admin bygger på en terminalserver som inte går att bygga om till modernare plattform.

Den kommer aldrig att kunna byggas om och därför är Zedcoms partnerlösning att tillhandahålla Visma admin på sina servrar som vi som användare kan nå via fjärrskrivbord.

Vill vi kunna skriva ut på annan skrivare än där vi är inkopplade behöver vi en VPN koppling mot Zedcom från respektive kontor.

Programmet och licenserna betalas fortfarande till Visma och serverlösningen för att kunna nå detta betalas till Zedcom + VPN  till någon leverantör av detta.

Enligt Zedcom är det snabb uppkoppling och samma funktioner med alla partners som idag, plus att det kan nås från diverse olika deviser.

Dessvärre har jag idag svårt att se för vår del att det i dagsläget skulle tillföra annat än fler kostnader och leverantörer eftersom vi kommer att behöv lagra byggritningar etc lokalt och kunna skriva ut mellan kontoren även fortsättningsvis. Vinsten är inte slående och vi kommer att avvakta tills vi står utan andra alternativ, men om det är enda lösningen kommer vi absolut att överväga att kontakta Zedcom som verkar kunniga och trevliga 😉