Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Visma integration - problem med att sätta tidstämpel för kund (2017.11)

Vi har en integration där vi plockar fram kunder baserat på om de ändrats efter en viss tidpunkt. Innan uppgraderingen till sql(2017.1) fungerade det hela korrekt genom att vi först hämtade tidstämpelfältet, satte sorteringsordningen baserat på tidstämpel, satte tidpunkten och sedan körde AdkFind.
Efter uppdateringen så får vi när vi försöker köra AdkFind fel 177(Inget sökvärde angivet), när vi kör AdkSetDate så returneras inget fel men den verkar inte heller göra något i detta fallet.

Vi har exakt samma procedur när det gäller fakturor och där fungerar AdkSetDate dvs AdkFind kastar inget fel så problemet verkar vara direkt kopplat till Customer.
3 SVAR 3
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Visma integration - problem med att sätta tidstämpel för kund (2017.11)

Hej!

Bara som ett förtydligande, vilken tabell och/eller tidsstämpel är det ni söker på i det fallet?

Tack för ditt inlägg!
NY MEDLEM

Re: Visma integration - problem med att sätta tidstämpel för kund (2017.11)

Får också detta fel. AdkFind returnerar felkod 177: Inget sökvärde angivet

Detta fungerade innan 2017.1


Jag har bara fått detta fel vid sökning i ADK_DB_CUSTOMER, motsvarande sökning fungerar exempelvis i ADK_DB_ORDER_HEAD


Kodexempel för att återskapa felet:


ADK_ERROR error;

memset(&error,0,sizeof(ADK_ERROR));

INT iTimeStampField;


PADK_DATA customer_data = AdkCreateData(ADK_DB_CUSTOMER);

if (!customer_data) {

  // handle error

}


error = AdkSetSortOrder(customer_data, eTimeStamp);

if(error.lRc != ADKE_OK) {

  // handle error

}

error = AdkGetTimestampField(customer_data, &iTimeStampField);

if(error.lRc != ADKE_OK) {

  // handle error

}


LONG lDateTime;

error = AdkDateTimeToLong("2017-11-01 00:00:00", &lDateTime);

if(error.lRc != ADKE_OK) {

  // handle error

}

error = AdkSetDate(customer_data, iTimeStampField, lDateTime);

if(error.lRc != ADKE_OK) {

  // handle error

}


// Version 2017.11: AdkFind returnerar felkod 177: Inget sökvärde angivet
error = AdkFind(customer_data);
APPLICATION SPECIALIST

Re: Visma integration - problem med att sätta tidstämpel för kund (2017.11)

Hej 
Använder du fältetADK_CUSTOMER_LASTCHANGE för att kolla om något är ändrat?
Om du använder ovanstående fält, kan du testa att använda ADK_CUSTOMER_TIMESTAMPistället?