Vi har skapat en helt vanlig leverantörsfaktura i Visma admin 2000 med kundens kontakts namn i Er referens och kundens ordernummer i Ert ordernummer.
Vi får tillbaka fakturan från BGC Stockholm eftersom Hogia approval inte kan läsa in fakturan utan måste ha kundens ordernummer i fältet "Er referens". SUCK.
Hur ska vi göra för att få betalt av kunden som skyller på att Hogia inte kan läsa annat fält än er referens? Er referens i Visma är fältet man hårdkodar in kundens olika kontaktpersoner och mailadressen för epostfaktura och annat, INTE ordernummer...
Någon mer med samma problem?
Har Visma kontakter på Hogia som kan lösa detta??? Jag har mer info om kontaktpersoner etc som kan får via separat mail.
Hej
Jovisst är det en kundfaktura såklart (levde mig in i kundens roll lite för mycket där)...
Jag håller med, men får höra att det bara är vi i hela världen som inte tänker skriva ordernummer/refnummer i fältet Er referens.
Jag hoppas att vår kund får hjälp av Hogia att lösa denna felprogrammering när de tänker referens som ordernummer/projektnummer/referensnummer och väljer fältet för referens = kontaktperson att leta i istället för "Ert ordernummer" som vore mer riktigt.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.