Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Webb-butik faktura vid kortbetalning

Undrar vilket underlag som skall skickas med till kunden tillsammans med varorna när kunden gjort en kortbetalning? Skickar man ett underlag som det står "Faktura" på så är det stor risk att kunden betalar igen, trots att det står "Kortbetalning" som Betalningsvillkor. Kunden får ju en orderbekräftelse i samband med beställning och betalning, så vilket underlag behöver kunden tillsammans med varorna? Måste inte kunden få ett underlag där det bekräftas att varorna är betalda?

7 SVAR 7
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Om det skapas en order i ditt Visma Administration kan du skriva ut en följesedel som du skickar tillsammans med varorna.
Följesedeln skriver du ut från själva ordern.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen
Problemet är ju att det vad jag vet inte går att skriva följesedlar i Visma 1000. Och jag undrar om det är ok att bara skicka en följesedel till kunden. Måste inte kunden få en bekräftelse på att varorna är betalda. När man handlar med kort i butiker får man ju både ett kvitto på betalda varor från butiken samt en bekräftelse på att det är betalt med kort från kortleverantören... Vad är förenligt med bokföringslagen?
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Följesedel skriver du ut när du står under Försäljning - Order.

Får inte kunden något sorts kvitto eller liknande vid själva betalningen? Vad jag kan se så använder du en extern webbshop och alltså inte någon av våra lösningar.
Det borde räcka som underlag för kundens bokföring.

/Anna
Anna Svensson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om jag skriver ut en följesedel enligt ovan kommer inge ekonomiska uppgifter med, bara "plocklista". Är det en inställning som fattas?

Hej!

På en följesedel eller ett ordererkännande kommer som standard inga betalningsuppgifter med. Tanken är att du skapar en faktura från ordern om kunden ska göra en betalning.
Anna Svensson
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då kunden redan betalt skall det ju skapas ett kvitto som jag skickar med paketet, och där skall då alla uppgifterna stå. Hur fixar jag det?

Hej!

Du får skapa en faktura av ordern som du därefter skriver ut och skickar till kunden.
Om du vill få med texten Kvitto så kanske du kan använda dig av mallen för extra fakturadokument?

/Anna
Anna Svensson