Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

nilspelle
NY MEDLEM

knasig teckenuppsättning

Jag är kassör och kör Visma Förening sedan några år tillbaka.

Nu har jag precis bytt dator och har en ren windows 10 installation.

Installerade senaste versionen av Visma Förening och återställde backup 

men nu visas alla äöå konstiga under medlemmar, kunder, ja överallt.

Till och med föreningens namn visas med knastecken för äöå.

VAD har hänt och hur gör jag för att slippa redigera ALLA medlemmars namn, adresser, osv manuellt...

HJÄLP

PA
1 GODKÄNT SVAR
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Tänker att detta beror på en inställning i din dator men vi får försöka hjälpas åt att lösa det 🙂 Oftast handlar det om att man har felaktigt systemspråk inställt och det löser du genom att följa nedan punkter. 

1. Gå till Kontrollpanelen
2. Gå till Nationella inställningar
3. Under fliken Administrativa inställningar, välj ”Ändra systemspråk
4. Välj Svenska (Sverige)
5. Bocken ”BETA: Använd Unicode UTF-8 får INTE vara ibockad!
6. Starta om datorn

 

Om inte detta skulle hjälpa dig så rekommenderar jag att du kontaktar mina kunniga kollegor på supporten som kan koppla upp och felsöka tillsammans med dig. 

 

Uppdatera gärna tråden så jag vet att det har löst sig för dig. 

/Tinna

 

 

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Tänker att detta beror på en inställning i din dator men vi får försöka hjälpas åt att lösa det 🙂 Oftast handlar det om att man har felaktigt systemspråk inställt och det löser du genom att följa nedan punkter. 

1. Gå till Kontrollpanelen
2. Gå till Nationella inställningar
3. Under fliken Administrativa inställningar, välj ”Ändra systemspråk
4. Välj Svenska (Sverige)
5. Bocken ”BETA: Använd Unicode UTF-8 får INTE vara ibockad!
6. Starta om datorn

 

Om inte detta skulle hjälpa dig så rekommenderar jag att du kontaktar mina kunniga kollegor på supporten som kan koppla upp och felsöka tillsammans med dig. 

 

Uppdatera gärna tråden så jag vet att det har löst sig för dig. 

/Tinna