Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nettan5
MEDLEM

lGömt skriva ut fakturajournal och gjort momsrapport

När jag skulle skriva ut oktobers fakturajournal så upptäckte jag att jag inte skrivit ut faktjournal för september. Momsapporten är naturligtvis redan gjord i sep och jag har bokfört massor av ver i oktober. Kan jag ändra bokföringsdatum på journalen trots att det står tidigare datum på fakturorna? Dessa fakturor fr sep är vidarefakturering till ett av mina andra företag och jag fakturerar sällan annars och tänkte mig inte för. Hur gör jag?

1 SVAR 1
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej Nettan! 

Du kommer ej kunna justera journaldatumet utan du får antingen korrigera verifikationen i bokföringen genom att du stryker verifikationen och lägger upp den manuellt med rätt datum. En annan lösning på problemet är att man kan skapa kredit fakturor mot de fakturor man fått in på fel journaldatum. När man skapat sina kredit fakturor så kan man sedan skapa nya debet fakturor som man journalför på nytt och då får du rätt datum i både bokföringen och reskontran.
När det gäller din momsrapport så kommer du behöva stryka den du gjorde i september om du vill få in de justerade verifikationerna från september månad. När du gjort din rättning och strukit momsrapporten så kan du skapa om din momsrapport på nytt.

Ha en fortsatt fin måndag!