Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Antal verifikationer/transaktioner - Advisor

Hej Visma, jag vill kunna registrera antal verifikationer/transaktioner under tidsregistreringen, även om jag valt timpris under prissättning. I dag öppnas fältet "Antal transaktioner" om jag valt transaktionspris. Men för den egna uppföljningen både över personal och kunder, så vore det intressant med antal transaktioner även vid timsprisdebitering. I en och samma tidsregistrering alltså. Jag ser inte att det är möjligt idag.
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Om du väljer prissättningen pris per transaktion så kan du kombinera både timregistreringar och transaktionsregistreringar på samma uppdrag. Om du har transaktionsbaserad prissättning och väljer en aktivitet under uppdraget som inte är transaktionsbaserad när du gör din registrering, så kommer du kunna registrera timmar utöver antalet transaktioner. Och sen kan du följa upp den totala intäkten på kunden, uppdraget eller medarbetaren. 

Med vänliga hälsningar

Mathias Vahlgren
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Mathias,
jag förstår att du ser detta som en praktisk lösning.
Men vår prissättning är inte transaktionsbaserad.
Och du föreslår att jag ska ha olika aktiviteter, och registrera en aktivitet med antal och en med tid.
Verkar inte särskilt effektivt, om alternativet var ett fält till, i tidsprissättningen.
Med vänlig hälsning
Stefan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Tyvärr är det den lösningen vi har valt i Visma Advisor. Det enda som krävs är att du på uppdraget har en inställning som säger att en av aktiviteterna är baserade på transaktioner och att du ställer in att det är denna prissättning som gäller på detta uppdrag på kunden. När du sen väljer en aktivitet som inte är transaktionsbaserad så får du automatiskt en möjlighet att gör din registrering per timme. Och likadant när du väljer aktiviteten som är transaktionsbaserad, då får du automatiskt fältet för antalet transaktioner. 

Så detta är hur Advisor fungerar i dag och är inget vi planerar att ändra. 

Vänligen 

Mathias