Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ekonomitjanst
MEDLEM

Återställa Bokslut - Visma Bokslut

Efter strömavbrott försvann ett bokslut/årsredovisning som jag har arbetat med under flera dagar. Servern har en batteribackup så den stängdes aldrig av. Kan jag på något sätt återställa detta?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Strömavbrott är lite luriga,  Det är först när du avslutar programmet eller då funktionen Spara automatiskt aktiveras som all data sparas i datafilerna. Vi rekommenderar att alltid ha Spara automatiskt aktiverad, exempelvis var 5:e minut. Funktionen kan dock påverka hastigheten i programmet, går det långsamt att arbeta kan du prova att spara var 15:e minut istället. Alltid tråkigt att förlora ett arbete som det har lagts ner mycket tid på, men en automatisk sparning på var 5:e minut säkerställer att inget större data går förlorat när väl olyckan är framme.

Tänk också på att vara noga med att ta säkerhetskopior på alla program med jämna mellanrum och förvara dem på säkert ställe.

Automatisk sparning aktiverar du under Arkiv - Programinställningar, här kan du välja med vilket tidsintervall du vill ha för att spara automatiskt.

I ditt fall är det en säkerhetskopia som skulle kunna återställa ditt arbete, om du under ditt arbete med Bokslutet tog en säkerhetskopia.

/Mia