Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avrundningar i Bokslut

Blir väldigt upprörd på bokslutsprogrammet som programmeras till att skriva samma siffra på flera ställen, avrundar så det passar programmet. Nu fick jag #2099# till att först i resultaträkningen och i balansräkningen bli XXX X39 kr och i not 9 samt dispositionen har jag (med samma programmerade konto (#2099#)) fått XXX X40 kr. Det är förbannat dåligt att man ska behöva kontrollera det. Vissa saker måste bara fungera. Jag överväger just nu att gå över i Excel! MVH Jenny
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

I årsredovisningens dokument, som noter och resultatdispositionen, så placeras eventuell öresavrundning alltid på den nedersta raden som standard.

I noten Eget kapital ligger raden för årets resultat på sista raden, vilket gör att avrundningen automatiskt hamnar där. I resultatdispositionen har du rader nedanför raden för årets resultat, vilket gör att avrundningen placeras på en annan rad.

För att flytta avrundningsdifferensen kan du högerklicka i den cell där du istället vill placera den och välja Egenskaper cell. Bocka sedan i rutan Cell för avrundningsdifferens och tryck OK.

Hoppas detta kan göra att det blir smidigare.