
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Försvunna inventarier i Anläggningsregistret
När jag tog bort sålda inventarier på nuvarande år, så försvann även inventarierna också på föregående år i anläggningsregistret. Så nu när jag skall göra bokslut på föreg. år får jag problem med inläsningen till bokslutsprogrammet från anläggningsregistret, eftersom det saknas inventarier. Vad är felet i anläggningsregistret?
- Välj din produkt:
-
Anläggningsregister
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Hej Ronny!
När man tar bort något ur mappen sålda/utrangerade så kommer det ett meddelande som informerar om att tillgångar/inventarier tas bort även från tidigare år. Meddelandet ser ut såhär:
I medddelandet så hänvisar vi till att tillgången hamnar i papperskorgen, så om du inte har tömt papperskorgen så går det att dra tillbaka tillgången till Sålda/utrangerade och därmed ångra att du tagit bort den. Papperskorgen ligger längst ner i mappstrukturen.
Är papperskorgen däremot tömd så behöver du ha en säkerhetskopia som är tagen innan tillgången togs bort eller papperskorgen tömdes för att återställa det.
Jag hoppas att detta kan hjälpa dig att få tillbaka inventarien, återkom gärna om det dyker upp några funderingar.
Önskar dig en fin helg!
/Tinne
