Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ronny L
MEDLEM

Försvunna inventarier i Anläggningsregistret

När jag tog bort sålda inventarier på nuvarande år, så försvann även inventarierna också på föregående år i anläggningsregistret. Så nu när jag skall göra bokslut på föreg. år får jag problem med inläsningen till bokslutsprogrammet från anläggningsregistret, eftersom det saknas inventarier. Vad är felet i anläggningsregistret?

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Ronny!

 

När man tar bort något ur mappen sålda/utrangerade så kommer det ett meddelande som informerar om att tillgångar/inventarier tas bort även från tidigare år. Meddelandet ser ut såhär:

 

I medddelandet så hänvisar vi till att tillgången hamnar i papperskorgen, så om du inte har tömt papperskorgen så går det att dra tillbaka tillgången till Sålda/utrangerade och därmed ångra att du tagit bort den.  Papperskorgen ligger längst ner i mappstrukturen.

 

Är papperskorgen däremot tömd så behöver du ha en säkerhetskopia som är tagen innan tillgången togs bort eller papperskorgen tömdes för att återställa det.

 

Jag hoppas att detta kan hjälpa dig att få tillbaka inventarien, återkom gärna om det dyker upp några funderingar.

Önskar dig en fin helg!

/Tinne