Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Eban__
MEDLEM

Funktioner som jag skulle vilja ha i Visma Bokslut

Fler rader för specifikation av andra intäkter/ kostnader på bilagorna Ej skattepliktiga intäkter resp. Ej avdragsgilla kostnader eller möjlighet att ändra fältkoder på kontona. Det finns flera rader på bilagorna som det inte går att skriva något i. Vad är det för vits med det?
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Intressant fråga. Jag förstår att du känner dig frustrerad om du inte får plats med de understa raderna, det är ju trots allt bara tre rader. Tanken med de raderna är att det är en specifikation av det man har uppe på raderna för 4.5.c respektive 4.3.c.

De översta raderna (där du inte kan skriva) är rader där programmet automatiskt hämtar upp saldon från bokföringskontona som har fältkod 2 på  4.5.a, 4.5.b eller 4.5.c i bilagan Ej skattepliktiga intäkter och 4.3.c eller 4.3.b i bilagan Ej avdragsgilla kostnader.

Jag tar vidare till önskemål till ansvariga för programmet.

/Johan




Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag kom på sak som kanske kan hjälpa dig. Det finns en bilaga som heter Allmän specifikation där du kan specificera i stort sett vad du vill. Du kan även ändra titeln på den bilagan till något mer passande.

/Johan