Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan inte uppdatera aktiekurser i aktiehanteraren - Skatt/Skatt Proffs

Hej. Jag använder aktiehanteraren, men lyckas nu inte uppdatera listan utan får meddelande om diverse tänkbara orsaker. Internetkontakt finns. Brandväggen är tillfälligt avstängd. Virusprogrammet är inte förändrat.
Det har hänt tidigare, och jag fick då besked om att problemet skulle ligga i och lösas via min webläsare.Jag använder normalt opera, men explorer finns installerat på datorn. Explorer används dock aldrig.
Problemet har ev uppstått i samband med att jag bytt nätverkskontakt, från hemnätverk till mobilt bredband.
Hur åtgärda?
  • Skatt
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Det finns en inställning du skulle kunna testa att göra i Internet Explorer.

Starta Internet Explorer. Om du inte ser menyn längst upp i webbläsaren kan du behöva trycka på Alt-tangenten. Gå sedan in på Verktyg - Internetalternativ - Säkerhet. Markera Betrodda platser/Tillförlitliga platser och klicka på Platser. Börja med att ta bort markeringen i "Begär serververifiering för alla platser i den här zonen". Under "Lägg till följande webbplats i zonen" anger du http://www.vismaspcs.se och klicka sedan på Lägg till. Stäng sedan denna ruta och välj OK eller Verkställ.

Starta sedan om skatteprogrammet och testa att uppdatera aktiekurserna på nytt.

Börja med detta och skulle det inte hjälpa får du återkomma här!