Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tommy S
UTFORSKARE

Möjligt att sätta max/min eller liknande i diagram? - Ekonomiöversikt

Hej,

Jag har ett problem med ett av diagrammen i ekonomiöversikt. Av någon anledning tycker programmet att min vinstmarginal i januari var -450 000 000%, vilket ger detta diagram:



Som synes så kan man inte se övriga månaders värden eftersom de är så marginellt små i jämförelse. Finns det någon möjlighet att dölja ett värde, eller åtminstone begränsa skalan på x-axeln så diagrammet blir användbart?

Sedan är jag inte tillräckligt insatt för att avgöra om en sådan vinstmarginal är rimlig eller ej (dvs att det egentligen är ett beräkningsfel?).
3 SVAR 3
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Tommy S,

Det går inte att begränsa skalan på x-axeln. 
Vi rekommenderar att du använder månadsvärden istället för ackumulerade värden i diagrammet, då får du staplar istället och lättare att avläsa vinstmarginalen. För att ändra till månadsvärden klickar du på kugghjulet vid diagrammet och markerar månadsvärden och sedan spara.

Har du ytterligare funderingar gällande detta är du välkommen att kontakta oss på supporten.   

Ha en fin dag!

/Annelie
Tommy S
UTFORSKARE

Ändrade till månadsvärden, och då ser det ut såhär istället:



Ingen direkt förbättring, tyvärr. Så då kan jag i praktiken inte använda detta diagram förrän nästa år (fast då utan föregående års värden synliga)? Ingen big deal, men tråkigt.
Tommy S
UTFORSKARE

Nu verkar problemet har löst sig, även om jag inte sett något i "månadens nyheter" angående detta. Bra att det nu fungerar, men samtidigt lite oroväckande att saker helt plötsligt ändrar beteende utan att man vet varför.