Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-18
12:57
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-12-18
12:57
Problem med rörelsemarginal i flerårsöversikt - Visma Bokslut
Hej, i den nya versionen beräknas inte rörelsemarginal i flerårsöversikten I årsredovisningen trots att formel finns inmatad=> #Rörelsemarginal#
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Bokslut
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-21
07:44
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-12-21
07:44
Hej!
Ok! Jag testade i min miljö, (senaste versionen), och där får jag fram värden korrekt vad gäller rörelsemarginal. Värdena hämtas från resultaträkningen enligt följande: Rörelseresultat/Nettoomsättning. Dubbelkolla först och främst att det ser korrekt ut i Resultaträkningen, får du ändå inte till det, kontakta gärna vår support per telefon så får dom kika närmare på det.
Tack för ditt inlägg
Ok! Jag testade i min miljö, (senaste versionen), och där får jag fram värden korrekt vad gäller rörelsemarginal. Värdena hämtas från resultaträkningen enligt följande: Rörelseresultat/Nettoomsättning. Dubbelkolla först och främst att det ser korrekt ut i Resultaträkningen, får du ändå inte till det, kontakta gärna vår support per telefon så får dom kika närmare på det.
Tack för ditt inlägg

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-12-22
14:59
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-12-22
14:59
Hej, det visar sig att detta inte funkar för de bolag som har funktionsindelad resultaträkning med den nya mallen. Det ligger hårdkodat och går inte att ändra. Skall fixas i kommande version enligt Anne Hörberg.