Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tibor B
MEDLEM

Resursplaneringen i Advisor - Behörighet att läsa

Hej, vi har arbetat i resursplaneringen under lång tid och vi har 3 kontor med kontorschefer som har fullbehörighet till resursplaneringarna, medan övriga användare har behörighet att läsa och planera sina timmar. Jag har då alltid trott att man endast kan läsa och planera just sina egna timmar, men det är tydligen så att läsa i denna del innebär rätten att läsa alla andra resursplaneringar också, även för användare på andra kontor. Är detta meningen i Advisor eller är det en bugg? Min starka önskan för att inte behöva ta bort behörigheten helt från sin egen resursplanering, att behörigheten läsa inte innebär att man ser alla andras resursplanering.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Tibor B 

Som svar på din fråga så är det faktiskt så det ska fungera. Funktionen "läsa" innebär att användare som har denna behörighet skall kunna läsa allas resursplaneringar, inte bara sina egna. Detta gäller inkluderande användare på andra kontor.

Vi förstår att detta kan skapa viss oro angående känslighet och konfidentialitet. Vanligtvis innehåller resursplaneringar inte känslig information, men om detta ändå är ett bekymmer, uppmuntrar vi er att skicka in förslag på produktförbättringar via vår officiella kanal för produktfeedbac enligt bilden nedan. 

Om det finns specifika orsaker till varför detta skapar problem för er organisation, är våra utvecklare intresserade av att höra era synpunkter för att förstå er situation bättre och överväga möjliga ändringar framöver.

Ha en fortsatt fin dag. 

/Tinna