Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

helu79
MEDLEM

Sidbrytningar vid digital inlämning

Hej,

Jag har tänkt skicka in årsredovisningarna digitalt fr.o.m. nu. Har då upptäckt att man inte kan välja att en not eller annat stycke i t.ex. förvaltningsberättelsen ska börja på en ny sida utan får då svaret av Visma Bokslut att ändringar inte är tillåtna vid digital inlämning. Det ser ju inte så snyggt ut med noter som delas på två sidor. Finns det någon lösning på detta?  

2 SVAR 2
Numbers_and_Friends
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Detta styrs av taxonomin från Bolagsverket. Dvs de säger hur det ska se ut och programleverantörerna styr programmet utefter det. Det gör att man inte kan ändra vissa grejer, som t.ex. detta. 

Kompletterar detta med en annan sak som är irriterande. Om bolaget tagit en utdelning på extrastämma efter bokslutsdagen men före upprättande av årsredovisningen så har man tidigare gärna lagt till den uppgiften i resultatdispositionen, d.v.s minskat beloppet tillgängligt för utdelning med den utdelning som då redan tagits. Detta går inte att göra i den digitala varianten. 

Efter en hel del mailväxling med bl.a Bokföringsnämnden så vet jag att man får göra så, men att man tydligen inte tagit med den i taxonomin, som då styr hela den digitala årsredovisningen och dessutom begränsar densamma.