Hej Annelie!
Om du vill se fältkoderna i realtid i programmets arbetsläge så går du till Arbeta med - Start - Kontoplan och saldo samt sedan klickar på "Kopplingstabell" längst ner till vänster.
Önskas en utskrift så löser man en sådan via Arkiv - Utskriftscentral. Där klickar man på "Kopplingstabell" och gör sina val till höger om vad man önskar se och sedan antingen förhandsgranskar eller skapar PDF. Generell info om vad fältkoder är och innebär har vi inte i programmet men där kan vi rekommendera Skatteverket eller bas.se.
Hoppas detta hjälper dig att komma vidare.
Ha en fin vecka! /Tinna
Hej Tinna
Hur jag än försöker med dina förslag så får jag inte ut texten / beskrivningen för Fältkod 2 på utskrifterna. Ser bara hela beskrivningen när jag håller muspekaren på en rad.
Tänker att ni hämtar ju denna information från något register som borde gå att skriva ut
Hej Annelie!
Tråkigt att du inte får det att fungera och för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt rekommenderar jag att du tar kontakt med mina duktiga kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig.
Välkommen att höra av dig!
Tinna
Hej, jag får inte ut en lista på beskrivningen av fältkod 2, vad varje kod står för. ex 4.1 - årets resultat/vinst. 4.2 - årets resultat/förlust osv. Var hittar jag den?
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.