Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

cathrine4
MEDLEM

Skapa budget i ekonomiöversikt

Kan jag skapa en budget i ekonomiöversikt med de konton jag lagt upp i Visma e-ekonomi smart ? Hur gör jag  för att använda denna kontoplan i budgeten Visma ekonomiöversikt?/Cathrine
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Cathrine,

Vad kul att du är intresserad av vår budgetfunktion. Det går jättebra att använda konton som du skapat eller redigerat inne i Visma eEkonomi till din budget i Visma Ekonomiöversikt. Här kan du läsa mer om hur budgeten fungerar och hur t ex kontona följer med över från Visma eEkonom....

För att sammanfatta lite; T ex skapar du ett konto i Visma eEkonomi under räkenskapsåret 2018-01-01-2018-12-31 kommer kontot finnas i det året och när du sen skapar ett nytt år, kommer även dina egenskapade konton att följa med till det nya året. Däremot kommer kontot inte finnas i äldre räkenskapsår om du inte manuellt lägger till kontot även för de äldre åren.

Detta innebär att när du skapar en budget baserad på en tom kontoplan (om du gjort en import till Visma Ekonomiöversikt efter att du skapade kontot i Visma eEkonomi) eller på 2018-01-01-2018-12-31 i Visma Ekonomiöversikt kommer även dina egenskapade konton komma med i budgeten. Skulle du däremot i Visma Ekonomiöversikt välja att basera budgeten på 2017-01-01-2017-12-31 kommer inte dina egna konton med eftersom de inte finns i Visma eEkonomi det räkenskapsåret

Hoppas det klarnar lite och i annat fall rekommenderar jag att du klickar på länken då vi utvecklar det jag skriver lite mer i detalj i den skrivna hjälpen.

Ha en fin Valborg.

/Victor