Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra föregående års bokföring

Hej!

 

Jag har bokfört själv på mitt ab men var tvungen att ta hjälp av en redovisningsbyrå förra året för årsredovisningen (2019). Som resultat av att jag själv försöka fixa bokföringen blev det lite fel på skattekontot i saldot. Min fråga är om jag kan ändra saldot på något sätt? Det borde gå eftersom redovisningsfirman har förra årets bokföring? 

 

En annan fråga är kring det bokförda saldot, detta är också fel då jag försöka fixa problemet med skattekontot och la till onödiga verifikationer (som nu är korrigerade men går ej att ta bort). Kan jag på något sätt ta bort de felaktiga verifikationerna från 2019 (återigen redovisningsföretaget har all relevant bokföring för 2019). 

 

Alternativt om det går att "starta om" med andra siffror på de olika kontona då jag vet vilka som är de korrekta siffrorna

 

Tacksam för svar 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Om jag tolkar dig korrekt så är det "endast" i ditt ekonomiprogram som du önskar göra en justering men i övrigt stämmer allt du redovisat under 2019? 

Vad jag kan förstå så arbetar du i programmet eEkonomi och där kan du göra en omstart av ditt företag men då försvinner allt som du har upplagt och du får göra importer av din bokföring samt export/import av olika register, kontoplan och resultatenheter. Läs mer om omstart av företag och vad du bör göra innan. 

Skönt att allt finns hos din redovisningsbyrå men för säkerhets skulle dubbelkolla så du kan få sie4-filer med dina verifikationer. 

 

/Tinna