Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Årets resultat i förenklat årsbokslut (SKV) stämmer inte med årets resultat i min bokföring - eEkonomi

Sitter och gör Förenklat årsbokslut via SKV ́s e-tjänst. Och jag får inte samma Bokfört resultat (R11) där som jag har som Årets resultat i min bokföring.

Differensen är exakt det belopp som SKV själv hämtar in från föregående års bokslutsunderlag Obetalda fakturor vid årets början. Beloppet i sig stämmer, det är det belopp som jag då hade som obetalda fakturor vid det årets slut.

Men det ska väl vara samma siffror i bokföringen som i det förenklade bokslutet? Varför blir det fel?
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag får samma problem!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det låter onekligen konstigt. Ni får gärna förklara lite mer igående vilka bolagsformer ni har, hur ni har undersökt årets resultat i programmet,
om ni använder deklarationstilläget eller inte, om ni gått igenom årsavstämningen inne i eEkonomi och redan där stött på problem, om ni bokfört årets resultat själva (likaså även omfört föregående års resultat) m.m m.m 🙂
Än så länge är det svårt att utläsa vad som faktiskt blivit fel inne i eEkonomi.

Ha en härlig dag!

/Sofia 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kontantmetoden, enskild firma och använder deklarationstillägget. 
Skillnaden är den som blir på R1/R2:
Obetalda fakturor vid årets slut (B7-kundfordringar) minus
Obetalda fakturor vid årets början (Fö. års B7). 
Sigsig
MEDLEM

Hej Jenny. Jag har samma problem. Fick du något bra svar?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Sigge!

Nej, fick inget bra svar. Vill minnas att jag själv löste det men minns tyvärr inte hur.

Hej Sigge, 
Ursäkta för sent svar. 
Precis som min kollega skrev ovan så hade vi behövt mer information för att kunna felsöka i det i en större utsträckning. 

Har det löst sig för dig eller skulle du kunna återkomma med lite mer info om hur det ser ut gällande alla frågor min kollega Sofia skrev i första kommentaren? 

Ha en fin dag! 
/My