Hej!
Skall genomföra årsavstämning fram till 230831. (första bolagsåret) Hade ej F-skatt under den perioden (ingen verksamhet var igång).
Alla bockar är klara förutom Momsen som inte är "påbörjad". När jag går in på momsredovisning kan jag ej "tomregistrera" de perioderna då jag har registrerat och lämnat in momsdeklaration för okt-dec 23 (som var aktiva månader).
Den enda jag kan göra nu är kommande perioder och inte "bakåt" så att säga (vilket är logiskt iofs.)
Hur kommer jag vidare med min årsavstämning och "stänger" moms avstämningen på 0 för föregående år?
Mvh
Andreas
Hej
Har du i eEkonomi gått in och skapat momsredovisningar för det företgående året? Bifogar en bild på en momsredovisning som är noll i eEkonomi. även om den är noll så kan man bokföra den.
Efter du gjort detta så uppdaterar du informationen från eEkonomi till den varianten av boksluts system du använder.
Önskar dig en fortsatt fin dag
Joachim
Tack, men lyckas inte riktigt med det.
Har inte gjort dem då jag gjort den för Okt-Dec 23 och lämnat in till skatteverket.
De som saknas är därmed alla de innan. Och jag kan inte skapa "nya" som är tidigare utan kan enbart göra den som är för Jan-Mars 24. Även om jag väljer andra momsperioder.
Så löser tyvärr inte mitt problem då det verkar som man måste göra dessa "linjärt" i tid och inte kan lägga in dem i efterhand.
Så frågan är hur jag "skapar dessa 0 rapporter" i efterhand så att säga.
Hej
Det låter märkligt att det inte går att bakdatera detta. Måste vara någon inställning i systemet som gör att du inte kan skapa dessa. Dock svårt att svara på utan att se hur det ser ut i ditt system. Så jag skulle föreslå att du ringer in till vår support så någon får skärmdela med dig och titta på hur det ser ut i ditt system.
0470 - 70 62 00
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.