Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-03-06
10:26
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-03-06
10:26
Avsluta egen firma - räkenskapsår
Jag har avregistrerat min firma under 2018, hur får jag in rätt datum i visma? Redigerar jag räkenskapsåret eller finns det något annat ställe? Letat men hittar inte varken i programmet eller i forumet.
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-03-06
11:25
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-03-06
11:25
Du bör inte försöka röra räkenskapsåret, i inkomstdeklarationen ska du bara kryssa i en ruta att verksamheten upphört under året, det räcker så
Mikael
Mikael
2019-03-06
11:28
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-03-06
11:28
ok, tack, jag fik uppfattningen att man även lade in datumet i visma.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-03-08
12:14
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2019-03-08
12:14
Hej Therese,
Precis som Mikael skriver så ska du inte röra räkenskapsårets datum. Du anger om firman är aktiv eller passiv i deklarationen.
Du kan enkelt lägga in detta direkt i eEkonomi Deklaration för enskilda firmor. Tillvalet för Deklaraton finns i eEkonomi Smart.
Det är ett tillval där du kan skapa deklaration, få med siffrorna från eEkonomi och få ut filerna till Skatteverket.
Ha det gott!
/Sofia
Precis som Mikael skriver så ska du inte röra räkenskapsårets datum. Du anger om firman är aktiv eller passiv i deklarationen.
Du kan enkelt lägga in detta direkt i eEkonomi Deklaration för enskilda firmor. Tillvalet för Deklaraton finns i eEkonomi Smart.
Det är ett tillval där du kan skapa deklaration, få med siffrorna från eEkonomi och få ut filerna till Skatteverket.
Ha det gott!
/Sofia