Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Balansrapport - eEkonomi

Varför skiljer sig balansrapporten i eekonomi och andra bokföringsprogram t.ex Eget AB. Balansrapporten i eekonomi placerar skatteskulden 2510 i omsättningstillgångar men i andra program under eget kapital, skulder och avsättningar. Är det bara för balansrapporten är preliminär i eekonomi?
5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kan du ändra inställningarna i utskriften? I VA kan man välja att visa utskriften som K2, ÅRL eller BFL, intern rapport eller förenklat årsbokslut. Kan det vara ngt sånt?

/L

Fd medlem
Inte tillämpbar

I eEkonomi finns inga sådana val. 
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Om du har ett debetsaldo på 2510, ex. när du har en fordran hos Skatteverket, så kommer eEkonomi att lägga 2510 under Omsättningstillgångar - Skattefordringar.

Detta hanteras precis som du nämner olika från program till program, och det finns ingen särskild inställning för att styra detta i eEkonomi.

Ha det fint!

Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det ser ju inte bra ut i årsredovisningarna från ena året till det andra då balansräkningarna inte överenstämmer. Det är ju exeptionellt konstigt att Visma programmet som eget AB, som är Ert program, redovisar enligt gängse principer och att eEkonomi avviker på detta sätt. Varför har Ni frångått Ert tidigare program till fördel för det här sättet att bokfört tillgångar och skulder?
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Jag förstår om det ser lite förvirrande ut, det beror nog på vad man är van vid. Det är ingenting som är fel, utan har du ett debetsaldo på 2510 så har du ju faktiskt en fordran hos Skatteverket.

Jag förstår att det hade varit smidigt om man kunde styra detta själv, eller på något sätt ange på vilket vis man vill att rapporterna ska hantera det på. Det kan jag ta vidare som ett önskemål till utvecklingsavdelningen. 

Moa