Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Martin Johansson
NY MEDLEM

Balansrapport

Jag tog över som kassör mitt i förra räkenskapsåret.

Förra kassören hade också Visma och jag fick en fil av honom som Visma skulle föra över åt mig så att alla siffror skulle hamna rätt, men rätt som det är går det inte att komma vidare för programmet vill ha ett värde i en ruta som i verkligheten är noll, men då kunde man inte komma vidare för det accepterade inte programmet.

Jag frågar supporten som säger att jag måste skriva ett värde där trots att jag påpekar att det är fel, men annars lät inte programmet/supporten mig komma vidare.

Supporten sa att jag i efterhand kan "boka bort värdet till Obskontot 2999".

Nä, det försvann ju såklart inte. Nu står jag där med en balansrapport med "kortfristiga skulder på -411262,79 kr" fast verkligheten är 0 kr.

Är jag glad? Nej! Är revisorn glad? Nej!

Hur ska jag och revisorn bli glada igen?

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Skulle behöva mer information av dig. för att kunna svara på detta. Då något behöver kompletteras vid en import så känns det som något i filen inte är helt korrekt om jag skall vara helt ärlig. kan vara lättare att enbart fylla i de korrekta ingående balanserna enbart för att få det rätt i så fall.<

En import skall enbart ta med aktuella siffror in i systemt så om det blir en differens någonstans så måste det vara något i filen som inte är korrekt.

Skulle behöva dels en balansrapport från det tidigare året dvs från det som finns i filen samt en balansrapport av det som är importerat in i eEkonomi.

Tänk på att ta bort eventuell GDPR information från filerna/Bilderna innan du laddar upp dem

/Joachim