Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Blomma till anställd

Hejsan


en kollega voltade med bilen och hamnade på sjukhuset, vi beställde en blomma till henne. Hon är anställd via bemanning men känns som en kär kollega.


jag är osäker hur jag ska göra bokningen, personalrepresentation? representation? eller Ej avdragsgill kostnad? behöver lite råd.

vet blomma till personal är förmån i vanliga fall om det inte är jubileum, men hon är ju inhyrd och det är ju lite mer speciellt tillfälle då det handlar om en gåva vid en olycka.


Tack på förhand

Med Vänlig Hälsning

jenny

9 SVAR 9
KjellP
CHAMPION

Jag kanske har fel, men ett sånt här tillfälle skulle jag boka blomman som en övrig kostnad.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Övriga personalkostnader 7690, har jag för mig...

//L

KenArd
CHAMPION

Hej Jenny,
Om du använder 7690 eller 6991 är inte av  betydelse i det här sammanhanget.
Det viktigaste är att hon klarade sig, att hon överlevde och får en blomma som ett uttryck för er kärlek och omtanke  om henne. 

Det sjuka är inte att hon ligger på sjukhuset, det är att vi överhuvudtaget ska behöva tänka på om vi kan eller inte kan köpa en blomma, om den är avdragsgill eller inte, om det är förmånsbeskattning eller inte.

Det är fantastiskt att er kollega lever men det vet jag inte om jag tycker om dom som skapat dom här sjuka reglerna som gör oss yra i skallen...

Köp blommorna utan att fundera!

MVH

Kenneth

Håller med fullständigt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Ja vi köpte blomman utan att tveka! innan vi visste hur skadad hon var så det var inga problem, det är nu när jag ska bokföra fakturan som jag funderar på om den är avdragsgill eller ej så jag inte får revisorerna på mig >.<

Vi är jätteglada att hon överlevde! dock oroliga över hur konsekvenserna blir, hon är alldeles för ung för att få men för livet.

Tycker revisorerna att det inte är en avdragsgill kostnad så kanske det är bäst att göra en insamling bland kollegorna. Då bör också revisorerna tillfrågas om de vill vara med.

Med det vill jag säga att: lägg det som en övrig kostnad och fråga inte. Det här handlar om medmänsklighet och det bör även revisorer förstå.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag hade också bokfört på något övrig kostnad och inte funderat på avdragsgill eller inte. 
Emma__1
MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kondoleanser till anställd.

Hej, bokas inköp av blommor till anställd som avdragsgill kostnad när det rör sig om kondoleanser, nära anhörigs bortgång? 
Carina86
MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Avdragsgillt? Blomma till anställd då nära anhörig gått bort..

Hej,
Vi har en anställd vars anhörig gått bort, chefen har skickat en blomma med hälsning från personalen.
Min fråga är, är det avdragsgillt?