
Fd medlem
Inte tillämpbar
2019-09-11
17:50
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-09-11
17:50
Bokföra ansökt men ej beviljat Rot-avdrag
Undrar hur man ska göra när man skickat en faktura till kund som han betalat men sen så gick inte ansökan igenom med Rot avdrag.
Så nu vill jag veta hur jag ska skicka en ny till honom?
Skickar man den gamla bara men hur gör man då i systemet för då ligger där ju rot som är fel alltså som inte är rot egentligen.
Hittade något angående rut i visma administration men jag använder e-ekonomi och där ser inte samma ut vad jag kan se.
Svara
1 SVAR 1
2019-09-12
05:25
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2019-09-12
05:25
ROT är ju egentligen bara ett annat betalsätt för kunden. Så om han betalar in resten, vilket det bör framgå av fakturan att han skall göra om inte ROT beviljas, och sedan knappa bort den betalningen så stämmer ju allt. ROT saknar nu funktion hos dig som säljare...
Sedan så är det ju även en annan fråga varför inte ROT beviljades... Om det inte är kundens fel så bör ju fakturan delvis krediteras.. Lycka till!
Sedan så är det ju även en annan fråga varför inte ROT beviljades... Om det inte är kundens fel så bör ju fakturan delvis krediteras.. Lycka till!
Svara
