Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-02-17
14:06
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-02-17
14:06
Bokföra inbetalning av hyra
Hur bokförs hyresavierna, via Kassahändelser eller som leverantörsfaktura? Har det någon betydelse?
tacksam
Svara
6 SVAR 6

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-02-18
07:12
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-02-18
07:12
Hejsan!
Jag skulle nog rekommendera dig att lägga upp det som en leverantörsfaktura, för att få mer kontroll, du får statistik - samt att det kommer med på likviditetsprognosen.
Jag skulle nog rekommendera dig att lägga upp det som en leverantörsfaktura, för att få mer kontroll, du får statistik - samt att det kommer med på likviditetsprognosen.
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-08-14
06:55
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-08-14
06:55
Detta gäller alltså när man själv har betalat hyra till sin hyresvärd? (Inte när någon som man hyr ut till har betalat hyra till mig.)
2015-08-14
09:26
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-08-14
09:26
Precis!
När du säljer använder du kundfakturor som du hittar under Försäljning.
/Anna
När du säljer använder du kundfakturor som du hittar under Försäljning.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
~Content producer, Visma lönefamilj~

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-04-11
14:10
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-04-11
14:10
Om jag ska fakturera min kollega för halva vår hyra vad använder jag då för kontokod?
2017-04-12
08:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-04-12
08:19
Hej!
Erhållen hyra som utgör sidointäkt krediteras konto 3910 Hyres- och arrendeintäkter alternativt underkontot 3911 Hyresintäkter, beroende på hur specificerat du vill ha det.
Dessa konton ligger som standard inaktiva i kontoplanen i eEkonomi. För att aktivera dessa går du in under Inställningar - Kontoplan, sök efter kontot och bocka i Visa även inaktiva poster. Klicka på kontot och välj Redigera. Bocka i Aktiv och Spara.
Ha det fint!
/Moa
Erhållen hyra som utgör sidointäkt krediteras konto 3910 Hyres- och arrendeintäkter alternativt underkontot 3911 Hyresintäkter, beroende på hur specificerat du vill ha det.
Dessa konton ligger som standard inaktiva i kontoplanen i eEkonomi. För att aktivera dessa går du in under Inställningar - Kontoplan, sök efter kontot och bocka i Visa även inaktiva poster. Klicka på kontot och välj Redigera. Bocka i Aktiv och Spara.
Ha det fint!
/Moa

Fd medlem
Inte tillämpbar
2020-08-06
08:44
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2020-08-06
08:44
Hej, jag har en fråga om hyra. Hyresgästen som ska hyra ett rum i Sverige är skriven i Norge och hyresavin ska gå till vårdnadshavare som också bor och är skriven i Norge. Vilket konto bokför jag hyresintäkten på? Jag har även en hyresgäst som bor och är skriven i Belgien och jag har samma fråga där.