2015-10-19
10:51
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-10-19
10:51
Bokföra kontant försäljning
Hej, Jag tar betalning med kontant utan kassaaparat.Vad behöver man för underlag för att bokföra dagskassa? Man räknar bara ihop dagens kassasumma och bokför den eller måste man bifoga någon typ av bokningspass/kvitto som underlag? /Kevin
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-10-20
07:47
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-10-20
07:47
Hej!
Har du inget kassaregister behöver du göra kontantfakturor och det blir ditt underlag när du bokför.
På Skatteverkets hemsida kan du säkerställa att du inte behöver ha ett kassaregister, under avsnittet Vem behöver inte använda ett kassaregister.
Har du inget kassaregister behöver du göra kontantfakturor och det blir ditt underlag när du bokför.
På Skatteverkets hemsida kan du säkerställa att du inte behöver ha ett kassaregister, under avsnittet Vem behöver inte använda ett kassaregister.
2015-10-20
12:05
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-10-20
12:05
Hej,
Med tanken på så mycket administrativ arbete det kräver. Behöver jag upprätta kontantfaktura för varje kund eller kan jag göra en faktura med skumsumman för alla kunder under dagen? alltså dagens summan på bara en faktura?
MVH
Med tanken på så mycket administrativ arbete det kräver. Behöver jag upprätta kontantfaktura för varje kund eller kan jag göra en faktura med skumsumman för alla kunder under dagen? alltså dagens summan på bara en faktura?
MVH
2015-10-21
11:17
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2015-10-21
11:17
Hej!
Om du inte har krav på kassaregister bör du skapa en faktura per transaktion, för att varje individuell kund ska kunna spåras.
Om du inte har krav på kassaregister bör du skapa en faktura per transaktion, för att varje individuell kund ska kunna spåras.