Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Bokföra kostnader innan start av EF

Hej! 
I 2017 betalade jag till ett företag för att hjälpa mig med företagsnamframtagning. Kostnader 6000 exkl. moms. Startade eget i maj 2018. Går det fortfarande att dra av kostnader för företagsnamn? Eller är det för sent? (jag menar om jag inte skulle ha gjort det direkt när jag startade dvs i maj 2018?) Hade fullt upp med andra saker och glömde bort dessa fakturor, hittade dem idag tillsammans med andra gamla inför-starten fakturor : inköp av domän, visitkort och lite förbrukningsmaterial . Om det fortfarande är möjligt att bokföra dem på nåt sätt, kan någon vänlig själv förklara för mig hur? Till vilket datum? Vilka konton (företagsnamn och domän)? 
Stort tack! 
Mvh Mira
1 SVAR 1

Re: Bokföra kostnader innan start av EF

Bokför kostnaderna i din verksamhet och skicka med en kort redogörelse till skatteverket om beloppen när du lämnar inkomstdeklarationen så får de ta ställning vid taxeringen.

Kostnadskonto för det du beskriver;

Köp av domän, 6230
Visitkort, 6110
Förbr mtrl 5460

Mikael