Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Emelie7
MEDLEM

Bokföra momsunderlag import

Vi har skeppat skulpturer från land utanför EU till Sverige. Skulpturerna kommer från en privatperson och vi betalar inte för dem, de ska ingå i en utställning här. Vi betalar dock för frakten. 
Jag har fått fakturan från fraktbolaget (Frakt, terminalavgift, expeditionsavgift, transport, tulldeklaration och speditionsarvode (totalt 14396kr) och moms 1246,25 kr.)

Fraktbolaget bifogade även ett "ED Momsunderlag", här finns angivet MVSGrund 15638 kr och MVSBelopp 1876 kr.

Jag har kollat på era filmer och läst trådar men blir inte klok på hur jag ska bokföra. Kommer jag att få ytterligare "faktura" från Tullverket inom en snar framtid ang. detta eller har jag fått allt?

Tacksam för råd

1 SVAR 1
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Emelie! 

Det låter som att fraktbolaget har tagit med all information somTullverket brukar skicka ut, men om det kommer en faktura eller inte frånTullverket kan vi inte svara på. 

När det gäller hur du ska bokföra fakturan tror jag att följandetråd kan hjälpa dig. https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/hur-ska-jag-redovisa-inkop-fran-kina-dar-dhl-skickar-ut...

//Linnéa