Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra utan kvitton - eEkonomi

Jag saknar 6 st. kvitton från 2016 (handlat med kort) som jag behöver bokföra. Hur skriver jag eget underlag, kan jag ens det?
4 SVAR 4
KenArd
CHAMPION

Hej Batistuta09
Kontakta banken dom kan ta fram underlag som du kan använda som kvitton.


MVH
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men vad smidigt, stort tack!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Har en följdfråga på detta. När man har betalat med kort, står det ju på utdraget vart pengarna har gått. Det står däremot inte vad det är, men det står det nog inte på det kvitton som banken har tillgång till heller. Räcker det med kontokortsutdraget om jag förklarar vad varje post gäller? Har själv lyckats schabbla bort fyra (!) kvitton från en resa utomlands då jag handlade grejer till företaget. (De ligger säkert alla på samma ställe och skrattar åt mig...)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Cecilia,

Om inget annat underlag finns så är ju underlaget från banken det bästa du har. Så det är helt ok att använda. Jag kan tipsa om att du kan kolla in Skatteverkets sida om Underlag för bokföring av affärshändelser för att se en beskrivning av vad en verifikation ska innehålla. Om moms ska dras av så måste momsbeloppet framgå av verifikationen, det gör inte det på bankens underlag. Så i det läget kanske det inte är relevant att dra moms. Men jag skulle hänvisa dig till Skatteverket för att se hur du kan göra i din situation.

Återkom om du har fler funderingar!

/Fanny