Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

R _ K_
NY MEDLEM

Bokföring - Kontorsmöbler - eEkonomi

Hej,

Jag har ett AB och har under året köpt kontorsmöbler i några omgångar. Hur blir det med bokföringen av t ex. inköp av soffor till kontoret när inköpen har skett vid olika tillfällen? Separat blir det ju en förbrukningsinventarie men när man tittar på totala belppet så går det över ett halvt prisbasbelopp och ekonomiska livslängden beräknas vara längre än tre år.

Hur bör jag tänka och göra?



Mvh,
R&K
3 SVAR 3
mikael pettersson
NY MEDLEM

Skriv då av kostnaden över 3 år

Mikael
R _ K_
NY MEDLEM

Ok, men från när ska man skapa inventarien som man gör avskrivning på nu när  inköpen har skett vid olika tillfällen?
mikael pettersson
NY MEDLEM

När hela investeringen är genomförd

Mikael