Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-01-31
14:18
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-01-31
14:18
Bokföring av pensionsförsäkringar
Jag äger ett aktiebolag och har en pensionsförsäkringslösning hos SEB (TryggPlan) som består av följande:
//Margareta
- Ålderspension traditionell försäkring
- Premiebefrielse
- Tjänstegrupplivförsäkring
- Olycksfallsförsäkring
//Margareta
Svara
2 SVAR 2
2018-01-31
14:37
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-01-31
14:37
Hej!
Den totala premiens fördelning borde framgå av ett underlag till autogirot (om inte annat kan du ju få det från SEB)
Den del av premien som är "traditionell" och underlag för särskild löneskatt bokförs på konto 7412
Uppgiften om hur stor del av premien som är underlag för särskild löneskatt ska du få ut från SEB avseende den period som du ska redovisa. Den summan ska sen in i bolagets inkomstdeklaration. Hoppas att jag inte krånglat till det för dig 🙂
Den totala premiens fördelning borde framgå av ett underlag till autogirot (om inte annat kan du ju få det från SEB)
Den del av premien som är "traditionell" och underlag för särskild löneskatt bokförs på konto 7412
Uppgiften om hur stor del av premien som är underlag för särskild löneskatt ska du få ut från SEB avseende den period som du ska redovisa. Den summan ska sen in i bolagets inkomstdeklaration. Hoppas att jag inte krånglat till det för dig 🙂
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-01-31
15:15
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2018-01-31
15:15
3.4 är förskringar där du bör kolla med bolaget om den skattemässiga avdragsrätten/ eventuell förmån
Mikaelåå
Mikaelåå