Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföring av råvaror

Om jag köper råvaror, ska jag bokföra nedan eller inte?

 

debit 1410, debit 2641 credit 1930 eller debit 4010, debit 2641 credit 1930

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Wenhao2014!

 

För att kunna ge dig ett så bra svar som möjligt på din fråga skulle jag behöva lite mer information från dig. Det jag undrar är dels om det är Visma Administration 2000 du arbetar i? Sedan undrar jag också vilken bokföringsmetod du använder dig av? 

 

Generellt sett bokförs ett inköp mot ett kostnadskonto, kontoklass 4-8. Vanligtvis skulle jag säga att det är ett 40XX konto. Konto 1410 är ett lagervärdekonto. Om du använder programmets automatiska lagerhantering kan man ställa in så att lagervärdet av dina råvaror bokförs på ett lagervärdekonto,1410 som exempel. 

 

Om du använder dig av den automatiska lagervärdehanteringen och vill ställa in så att ditt lagervärde bokförs på 1410 skulle vi rekommendera att du kontaktar våra duktiga kollegor på supporten så att de kan hjälpa dig att ställa in inställningarna i realtid. 

 

Återkom gärna kring frågorna ovan så ska vi hjälpa dig vidare 🙂 

 

Önskar dig en fin kväll!
 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Agnes

 

Tack för ditt svaret

 

Jag avvänder Visma administration 2000.

 

kan du hjälpa mig att göra programmets automatiska lagerhantering? jag har inte duktiga kollegor som kan ge mig supporten. 

eller kan du rekommendera någon kurs som  ligger i visma websida? jag kan lär dig?

 

Tusen tack

MVH

winston

Hej Winston!

 

Inga problem 🙂 

 

Vi kan absolut hjälpa dig med att ställa in den automatiska lagerhanteringen i ditt program, enklaste sättet att göra det på är om du ringer in till vår supportavdelning. På det sättet kan de hjälpa dig över telefon samtidigt som ni har ditt program framför er. 

 

Du kan kontakta vår supportavdelning via telefon på: 0470-706200

 

Hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Hör gärna av dig igen om du har några fler frågor. 

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂