Hej kära forum,
Jag sitter som kassör för en ideell studentförening, bokför på Visma eEkonomi och har en fråga kring vilket konto som ska väljas i samband med kostnader under interna möten och representation.
Ex. 1 Vi har under året haft vissa interna möten där vi diskuterat diverse saker som berör framtiden för föreningens del. Under dessa möten har kostnader för kaffe/pizza uppkommit. Under vilka konton ska detta bokföras?
Ex. 2 Vi har under årets gång 4 sektionsmöten där alla sektionens medlemmar är inbjudna. På dessa sektionsmöten (som hålls utav oss i Styret) har ett presentkort lottats ut på 200 kr, hur bokför jag detta?
Ex. 3 Dessutom har vi under året representerat och marknadsfört Styret under en mässa, samt andra representationsevemenag och då haft kostnader som rör marknadsföring av oss, exempelvis tröjor och godis. Även här undrar jag under vilka konton dessa kostnader ska bokföras.
Tack på förhand!
Mvh
Styret
Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-12-07
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.