Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anonym1
NY MEDLEM

Depålikdivkonto

Hej,

 

Jag har inte bokfört Depå-konto tidigare.

 

En av mina kunder har öppnat ett Depå-konto. Jag vet inte hur jag ska böra för att sätta igång med bokföringen av kontot. Jag har öppnat ett tillgångskonto på 1941 och döpt det till Depå likvidkonto.

 

Det som har hänt under föra månaden är att kunden har fört över pengar vid olika tillfällen från ett sparkonto till depå kontot. Jag har bokfört dessa som 1923k (Sparkonto) 1940d (Depå konto) Det är inget konstigt med det, men när jag hämtar underlag/kontoutdrag samt saldoredovisning för kurserna som köptes och såldes finns de dels transaktionredovisning och dels depå innehav med kurser, anskaffningsvärde, valuta, belåningsvärde samt marknadasvärde. Vad gör jag nu? Skulle ni kunna ge min detaljerad beskrivning av hur ska jag bokföra så det blir rätt. Jag har läst lite på nätet att man ska öppna ett konto för lager? 

 

Tack på förhand!

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Otroligt svårt att svara på utan att de exakt vad som skett på depåkontot. Skulle rekommendera att du tar hjälp av en konsult/revisor för att reda ut detta. Svårt att svara på i ett forum.

/Joachim