Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

wisser01
MEDLEM

Diverse frågor med önskan om hjälp/svar

Frågor till VISMA Webbforum:

 

  • Hur bokför jag försäljningar som gjorts i december 2023 men som betalas i januari 2024?
  • Hur korrigerar jag dokument som det varnas om "fel daum" när jag skall göra en ny momsredovisning?
  • Om jag har upparbetad konsultationstid under slutet av året, skall jag ta upp detta i årsedovisningen och hur påverkar det resultatet?
  • Vår omsättning har varit urusel i år och vi ligger rejält på minus, hur kan man göra för att det skall se så bra ut som möjligt?
  • På grund av detta då vår omsättning ligger under 200.000:- 2023 har vi planerat att göra ett s.k. Förenklat Årsbokslut för att hålla nere kostnaderna. Kan vi enkelt göra detta själva i eEkonomi programmet?
  • Tar gärna emot tips om det finns utbildningsvideos som tar upp just dessa problem och i så fall ett och ett annars kommer jag inte att greppa det hela!?

    Tack på förhand!

    //Christer
45 SVAR 45

wisser01_0-1710321769895.png

Så här ser det ut efter korrigeringen, det verkar som om denna post på -3 001,00 kronor ställer till det för jag får samma varning igen.

 

wisser01_1-1710321803827.png

Tacksam för din hjälp!

 

Hej

Posten på - 3001 kommer från ett tidgare år. Det ser man eftersom det kommer med som en ingående balans in i detta året. 

Hemskt ledsen men kan dessvärre inte hjälpa dig mer här i forumet för man kan inte se all nödvändig information så jag behöver be dig ta kontakt med en konsult eller revisor som får granska detta och hjälpa dig med de eventuella justeringarna.  Det kan vara så att tidigare bokslut kan behöva justeras.

/Joachim

wisser01
MEDLEM

Kan man inte bara boka bort den på något sätt?

 

Hej

Det behöver undersökas varför det blir på detta sättet och det går inte enbart att bokföra bort det utan att faktiskt veta vad orsaken är så därför bör du kontakta någon som kan granska detta.

/Joachim