Hej,
Min ingående balans för 2023 är felaktig. När jag öppnar bokslutet för 2022 är det i balans. Men när jag tar fram en balansrapport för 2022 direkt ur VismaE så är den i obalans.
Det som gör att det är obalans är en faktura från Visma som är bokförd 2022-12-31 samt betald 2023-02-02. Denna faktura (183 SEK) är inte med i balansräkningen för bokslutet 2022, men den är med i balansräkningen för 2022 som jag öppnar direkt ur VismaE.
Om jag öppnar bokslutet för 2022 så kan jag inte flytta Visma fakturan då den är automatiskt registrerad från banken.
En möjlighet jag har är att ändra siffran direkt i bokslutet för 2023, men då drar jag med mig problemet in i framtiden.
Kan någon hjälpa mig med hur jag kommer vidare här, jag har tyvärr slut på ideer...
Jag tror personligen detta är något som blivit fel i själva eEkonomi, men supporten vägrar titta på det då det "alltid handlar om bokföring". Men saken är att 2022 var det balans i bokslutet och nu är det inte det längre. Konto 2440 är rent i bokslutet för 2022 men i balansräkning nu så är det inte rent längre. Det är ju väldigt underligt. Denna obalans följer med in i 2023. Att man på supporten inte ens väljer att ta in situationen utan bara blankt konstatera att "det handlar bara om bokföring" gör mig rätt besviken faktiskt.
Hej
Kan du återkomma med hur fakuran på 183 sek är bokförd i 2022. Ta gärna en skärmdump på den kompletta konteringen.
har en ide hur du kan lösa detta men behöver se hur konteringen ser ut först.
/Joachim
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.