Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Faktura och bokföringsjournaler

Då vi fortfarande sparar alla verifikat i pärm och sätter in kontoanalys och kontoutdrag bank tillsammans. Undrar jag hur ni spara och sätter in övriga journaler så som lev/faktura/inbet/utbet journaler, samt bokförings underlag. Har ni det i en pärm för sig. Hur gör ni???
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ett bra system är att ha en pärm med sorteringsregister för kundreskontra och en för leverantörsreskontra och där förvara underlagen till de journaler som bokförs. Det är bra för att då har du ett system som kan kännas överambitiöst om verksamheten är liten men som är bra att växa i

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack.  Vi kör ingen moms då vi är en förening.
Samt att inga levfakturer förbokas,utan allt görs i efterhand dvs efter månadens slut.
Är ganska ny på detta, så kan inte alla bokförings termer än.    Så jag kör ju ut alla journaler och samlar i en egen pärm. rätt eller fel 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Rätt

Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack..

Fd medlem
Inte tillämpbar


Jag samlar alla inbetalningsjournaler i en pärm och alla utbetalningsjournaler i en pärm.

Om du bokför med reskontra och bara använder en verifikationsserie så skall journalerna in i rätt ordning i samma pärm då dom utgör verifikaten. Om du däremot kör separata serier för in- och utbetalningar samt kundfordringar och leverantörsskulder så skall dom in i respektive pärmar. Beror som sagt var på hur du lagt upp det....