Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Eva Blomqvist
MEDLEM

Fel efter överföringen till Visma eekonomi

Hej.

Jag behöver hjälp. Det som har hänt är att jag har gått över till Visma e ekononomi från Visma adminstration och jag har i administration bokfört alla journaler tom 221231. Överföringen gjordes 230219 och nu upptäcker jag att 1510 inte stämmer med kundreskontra. Det jag har gjort är att jag skapat fakturor i administration i Januari och Februari men ej journalfört det i systemet. Men dom blev reskontraförda i eEkonomi men inte intäktsförda. Jag la in fakturorna som en manuell verikfikation i e Ekonomi men då ser det ut som det har blivit dubbelbokfört på konto 1510. Hur skall jag rätt upp det. Jag har pratat med 2 personer på supporten men ingen kan hjälpa mig där.

Dom hänvisade till er. Så nu hoppas jag att någon av er kan hjälpa till. 

7 SVAR 7
Joachim E
MODERATOR

Hej

De fakturorna du har lagt in som en manuell verifikation hur blev dess bokförda?

Om du återkommer med den informationen så kan vi säkert reda ut detta.

Ha det fint så länge
Joachim

Eva Blomqvist
MEDLEM

EvaBlomqvist_0-1695112980516.png

EvaBlomqvist_1-1695113014090.png

Dom är inlagda enl ovan

Hej

Det ser mycket riktigt ut som de har blivit dubbelt journalförda/Bokförda.

De som är inlagda manuellt är de registrerade som kundfakturor eller har de enbart lagts in som manuellt skapade verifikationer?
/Joachim

Eva Blomqvist
MEDLEM

Jag har nog trott att jag har lagt in dom som fakturor men det står manuell verifikation. Det jag kan se är att intäkten inte är bokförd dubbelt. 

Hej

Nu vet jag inte helt om jag förstår. Du menar att det enbart är dubbelt på konto 1510 men inte på 3041 och 3044?

Då skulle jag behöva veta hur journalen som bokförts i administration har bokförts?

/Joachim

Eva Blomqvist
MEDLEM

Det stämmer. Och det är det som är grejen. Jag har inte bokfört journalerna i administration i Januari och Februari. Sista bokförda journlerna gjordes i Dec. Men jag har skapat fakturor i administration men dom blir ju inte intäktförda innan man bokfört journalerna. 

Hej

Dessvärre så är inte jag insatt i hur administration fungerar. Så frågan är ju om det sker någon bokföring mot 1510 när fakturorna skapas i administration. 

Gör det inte det så kan det inte vara dubbelbokfört på 1510. Då är det enbart själv betalningen som saknas i eEkonomi och den går att lägga in manuellt under Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation. Kan vara bra att kontrollera så betalningen av dessa fakturor inte ligger under kassa och bankhändelser först.

Konteringen som skall göras/Saknas är denna.

1930 Företagskonto debet
1510 Kundfordringar Kredit

/Joachim