Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Sarahh
MEDLEM

Fel summa i verifikation

Hej! 

Jag behöver hjälp med att korrigera en verifikation. Det har blivit 3 korrigeringar som jag har försökt mig på på egen hand. Hopplöst..

Problemet är att visma scanner har scannat in fel belopp och moms från en faktura. Helt galna siffror har det blivit och jag har tydligen inte märkt detta. 

Ursprungsverifikationen lyder såhär: 

Konto 2614 : 5704,61 Kredit

Konto 2645 : 5704,61 Debet

Konto 4056 : 22818,21 Debet

Konto 2018 : 22818,21 Kredit

 

I alla fall ska inköpssumman vara 1995,82 kr och moms blir 498,95 kr. Hur gör jag nu för att rätta till denna galna verifikation? Hjälp 😵💫 

Sarah

 

 

5 SVAR 5
Joachim E
MODERATOR

Hej

Du kan skapa en korrigeringsverifikation på följande sätt (Se bild nedan) Jag vet inte vad inköpet avser så har använt konto 5460 i mitt exempel. Du byter bara ut det till det konto du vill använda för kostnaden istället.

 

/Joachim

Hej Joachim, 

Tack för ditt svar men det hjälpte tyvärr inte. Det här har blivit en x gånger korrigeringsverifikation och jag kan inte ta mig ur den såhär enkelt. Den har 11 positioner nu som jag måste nolla på något sätt. Hur kan jag bifoga en bild till det här meddelandet? 

 

Hej

Du kan bifoga bilder genom att antinen dra och släppa dem i svaret eller använda kamera ikonen som finns i svarsfältet.



Joachim

snipping visma.PNG

snipping visma 2.PNG

 Tack Joachim, dessa ikoner för att ta foton eller dra in och släppa fanns inte när jag skrev mitt första inlägg här, tyvärr. Då hade det varit mycket enklare redan från början. Där uppe ser du hela katastrofen. Hoppas du kan hjälpa mig ur detta. Måste skicka in deklarationen idag 😣

Sarahh
MEDLEM

Tack Joachim, det löste sig!