Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Linda Solacer
MEDLEM

Felaktig momsdeklaration

Jag har låst upp alla tidigare redovisningar under 2023 och backat då jag hade missat bokföra några fakturor korrekt.  Har gått igenom avvikande datum som blev på verifikationen och rättat alla samt krediterat en felaktig faktura (som blev fler och fler korrigeringar och verifikationer).

Alla korrigeringsverifikationer jag har skapat är momsen avdragen på. 

I momsredovisningen blir det fel och jag har gått igenom alla fakturor och verifikationer och kollat datum har suttit med detta i dagar och det blev bara värre. Jag får inte bort det felaktiga beloppet?

Jag vill göra en korrigering på konto 2611 och då har jag tagit det felaktiga beloppet under momsredovsningen 10 som är 93940 för mycket. 

Tänkte kvitta tvärtom men det fungerade inte. 

2611 debet 93940 (felaktigt belopp)

2611 kredit 93940 

Men hur får jag in detta i momsdeklarationen för den ändras inte ska jag korrigera även 19 kontot och hur isåfall? För försäljningen under 05 på momsredovisningen stämmer ju inte heller såklart. 

 

Sen förstår jag att någon av alla verifikationer är felaktig då moms är för mycket 

Ruta 10. 106175 (rätt 48.943)

Ruta 5. 424072 (rätt 12.235)

 

Min revisor är svårt sjuk så det är inget alternativ just nu.

 

Snälla kan någon vänlig hjälpa mig? 

😤😕

 

3 SVAR 3
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Om du skickar ett mail till casperkonig@gmail.se med org.nummer på ditt företag och vilken variant av eEkonomi du kör kan jag skicka en inbjudan till samarbete och kolla vad som gått fel.

 

Vänliga hälsningar

RoffaK

Linda Solacer
MEDLEM

Tack jag har mailat.

Hej

 

Kan du maila igen till rätt adress casperkonig@gmail.com

 

Vänliga hälsningar

RoffaK