Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Glömd bokföring av momsredovisning - eEkonomi

Hej, jag försöker fixa lite med bokföring själv och upptäcker mer och mer som jag missat .. denna gång är det momsredovisning ända från 2015 som är glömd att bokföra.. hur fixar jag sådant i efterhand då skatteverket kräver att bokföringen blir helt nedlåst? 😕

Mvh / Tomas
6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Lås upp och rätta till, programmet är till för dig att använda

Mikael Pettersson

Hej Tomas!
Du kan göra precis som Mikael säger. Men du måste då också fixa till inlämnade deklarationer m.m. Är det ett AB så behöver du kanske också fixa till det i årsredovisning. Annars kan man enkelt lösa det hela genom att uppdatera ingående balanserna för 2017. Återkom gärna om det är något annat du funderar över. 

Hej, det sistnämnda låter ju bra antar jag? Hur går jag tillväga för att göra detta? Vill ju behöva krångla med skatteverk å grejer så lite som möjligt om det inte är några alvarliga fel?

Mvh / tomas

Enklast gör du det hela genom att rätta till de ingåendebalanserna eller om du kör e-ekonomi med en bokföringsverifikation på det innevarande året. Varför skall man krångla till det hela och skapa frågor från den "björn" som sover. Detta gäller enbart om det är några kronor vi pratar om. Var noga med att skriva ned hur du tänkte och vad du gör när du rättar till det hela. Det gör att du enkelt kan svara på frågor om det skulle komma några. Ett råd för framtiden är att göra dessa s.k. avstämningar regelbundet. Helst varje månad. 
Hoppas min förklaring har rätat ut dina frågetecken. Annars får du skriva igen.

Såg att jag blivit inloggad som något annat i senaste kommentaren ..
Det jag inte förstår är hur jag gör detta, vad jag behöver överföra osv.. har tyvärr inte råd att ta hjälp av någon som kan kolla igenom allt och rätta efter mig just nu heller 😕

Mvh / Tomas

Det är ju det som är nackdelen med att göra det hela själv. Kunskap är något som är dyrt och något som vi redovisningskonsulter lever på. Precis som du lever på din verksamhet. Tycker du skall vända dig till Visma supporten eller själv skaffa dig kunskap om bokföringen. Det går inte att lära sig bokföra på en kvart, även om programföretagen säger så. Ger bara generella svar här på forumet. Mina kunder får mer specifika lösningar. Men då kostar det några kronor.