Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_72
MEDLEM

Göra bokslut själv för första gången

Hej,

Tittar på och göra bokslutet och deklarationen själv och har eekonomi med modulen bokslut.

 

Tidigare har vi lämnat bort alla bokföring men har de senaste åren tagit över och gjort mer själva. Och nu återstår endast bokslutet vilket vi borde kunna lösa genom att vi har allt i programmet och med modulen bokslut. 

 

Det som gnager lite är att det finns ca 20 verifikationer med periodiseringar, avskrivningar, osv som vår konsult lagt till varje år och jag är lite osäker på hur vi ska få fram samma siffror. Företaget har inte ändrat sig de senaste åren. Men samtidigt känns det lite tokigt att lägga ca 20" för ett bokslut när man läst vad andra betalat.

 

Några råd?

1 SVAR 1
Roffakab
CHAMPION

Hej

 

Om du har eEkonomi och modulen Bokslut tycker jag att du ska göra bokslutet på egen hand och utnyttja den hjälp och kontrollfrågor som finns i Årsavstämning och i modulen Bokslut. Här finns både påminnelser och anvisningar hur du skapar de bokslutsverifikationer som din revisor tidigare gjort.

 

Utnyttja också detta forum för att ställa frågor om du är osäker.

 

Till sist kanske du också ska be någon kunnig redovisningskonsult att kontrollera materialet för ett fast pris som du känner är mer rimligt.

 

MVH

RoffaK