Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MickeH1
MEDLEM

Hantera obetald leverantörsfaktura

Hejsan

 

Jag har en gammal leverantörsfaktura från 2020 som jag inte får bort från systemet. 2020 är låst och jag vill heller inte att siffrorna ändras. Hur gör jag för att få bort den så att den inte ligger  kvar under leverantörsfakturor?

3 SVAR 3
AnnicaL
CHAMPION

Om den inte är betald och inte ska betalas kan du registrera en kreditnota nu i en öppen period.  Antingen om du fått en från leverantören eller skapa en intern kreditnota. Då kommer siffrorna för  innevarande år att ändras, såklart, men 2020 är oförändrat. 

Fakturan är betald under 2020 till leverantören. Om jag lägger upp en ny kreditfaktura så försvinner ju inte den post som redan ligger där. Jag har bara alternativet på själva posten att betala den eller ar periodisera den. Ska jag betala den i systemet och sedan boka tillbaka posterna med ett manuellt verifikat ? Det finns ingen bankkoppling så det går inte iväg några pengar

AnnicaL
CHAMPION

Om den betalades under 2020 bör den ju inte ligga kvar som obetald. Hur bokfördes den utbetalningen som gjordes 2020? För att få undan den så att den inte står som obetald får du göra som du skriver, betala den i systemet och sen boka om tvärtom hur du bokförde utbetalningen 2020.