Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur bokför jag inköp mot faktura som betalats privat? (kontantmetoden) - eEkonomi

hej, enligt kontantmetoden - har varit enkelt att bokföra inköp mot kvitto som betalats med privata pengar.. tror jag gjort rätt i alla fall:   använt 2018, 2641 och tex 5400  (?)

Men hur bokför jag inköp mot faktura som betalats privat (i detta fall programvara 5420) Jag har scannat fakturan och kopplar den i INKÖP men där kan jag inte få med 2018 egen insättning eftersom beloppet hamnar automatiskt på leverantörsskuld. (ser helt annorlunda ut än när jag annars väljer KVITTO) Hur gör jag för att endast bokföra transaktionen som gjorts mot faktura? För om jag förstått det hela så ska jag inte behöva lägga upp leverantörsfakturor som inte betalats än?? (kontantmetoden) Tack på förhand!
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokför den på samma sätt som du tidigare bokfört dina kvitton - enligt kontantmetoden

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men ska jag lägga in den som kvitto? Annars går det ju inte att göra på samma sätt?!?!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja
Det är en faktura som är betald när du bokför den = kvitto på betalning - ingen leverantörsskuld
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tusen tack 🙂