Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Linnea19
NY MEDLEM

Hur bokför jag intern konferens

Hej,

Vi har haft en egen konferens/workshop för en grupp i vårt nätverk.

Jag undrar lite hur jag ska bokföra denna? På fakturan står endast "Konferenspaket".

Är det representation eller något annat? Sett i vissa trådar att konto 7610 Utbildning nämns, men är det verkligen rätt?

Är inte momspliktiga, så den aspekten är oviktig i sammanhanget.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, 

 "En konferens måste innehålla minst 6 tim per dag och 30tim/vecka, och det måste finnas ett program, och deltagarna måste ha nytta av utbildningen som ges#

Är detta uppfyllt så blir det ingen förmånsbeskattning för de anställda. Sedan får du använda det konto som avser syftet med konferensen. 7610 - utbildning funkar bra, avseende utgifter externa konferenser/seminarier/kongresser. (Och du har ju fått faktura vilket blir extern utgift)

Hade det däremot varit i egna lokaler, teknisk utrustning, personalkostnad så får det gå på resp. konto vad det avser. Hade det istället varit en utställning el. mässa kan man använda konto 5940.

//Marie