Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kimpan
MEDLEM

Hur bokför man Self-Billing från ework med Payexpress?

Ha konsultuppdrag via Ework. De använder sig av Self-Billing. På fakturan finns "Normal Hours", Ework Services och PAyExpress . PAyExpress är för får betalning 30 dagar tidigare.

Följande poster

Normal hours

services

PayExpress

Hur bokför jag detta? Som vanlig Kundfaktura eller ?Och vilka kontoplan ska använda?

Jag undrar mest hur man gör det via Kassa och Bankhändelse.

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan! 

Jag kikade och kollade upp lite information om detta, hittade tråden Självfaktura från köpare som beskriver och ger bra tips på hur du kan hantera detta. Det finns alltså lite olika alternativ och tips på hur andra användare brukar göra för en så lätt hantering som möjligt. Du ser även specificerade konton där, men som du kanske förstår ska detta registreras som en vanlig försäljning egentligen. 

Hur du bokför under Kassa och bankhändelser beror på om du skapat en kundfaktura eller ej. Har du skapat en kundfaktura så matchar du inbetalningen mot bokföringshändelsen Inbetalning från kundfaktura och väljer fakturan i listan. Bokför du försäljningen manuellt med ett manuellt verifikat så får du kontera inbetalningen själv också. Det gör du genom att Matcha - välj bokföringshändelsen Övrig insättning - Egen kontering och välj att kreditera fordringskontot du debiterade när du bokförde själva försäljningen. Företagskontot kan du se debiteras per automatik med beloppet du matchar. 

Ha en fin dag! 🙂 
/My