Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur bokför man paypalfaktura

Hur konterar man paypalfaktura

7 SVAR 7

Hej.

Osäker på exakt vad du menar med faktura. Jag handlar med PayPal ibland och för då över från 1930-1932 som PayPal är i min bokföring. Sedan bokför jag inköpet som vanligt men drar mot 1932 istället för 1930.

Specificera annars mer nogrannt din fråga så får vi se om någon har ett bättre svar om jag missföstod din fråga...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, ok jag ska skapa konto 1932 för paypal. Men jag behöver mot konto för eletronik. Är det 5410 ska använda eller.

Bra.

5410 Är för din egna inköpta produkter av alla sorter och slag som du använder i företagets namn som har ett värde som understiger ett halvt prisbasbelopp (22400:- för 2017). Om du tänker dig en dator eller skrivare eller ett verktyg exempelvis så är det rätt konto.
Förbrukningsinventarier (5460) är inventarier med kort livslängd, det vill säga kortare än 3 år men i allmänhet längre än 1 år. Har inventarien dessutom ett obetydligt värde räknas de som förbrukningsinventarier som toapapper eller gem 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Wow tack så hemskt mycket (:.

Inga problem. Alltid kul att hjälpa till.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej kan ni hjälpa mig hur man kontera när man för tillbaka moms till skattekonto och hur ska jag kontera jag föröver hälften till mitt företagskonto.
Fd medlem
Inte tillämpbar

New question in old conversation.

Du hittar den nya konversationen här: Hur konterar man återföring av moms till skattekonto?